TURAB Heyeti geçtiğimiz günlerde başlatılan Mersin Uluslararası Limanı Genişleme Projesi (EMH2) kapsamında sürdürülen çalışmaları inceledi.
Türk ve Arap Ülkeleri İş İnsanları Derneği (TURAB) Yönetim Kurulu Heyeti, Mart ayında Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. (MIP) tarafından 375 milyon dolar bütçe ile başlatılan Mersin Uluslararası Limanı Genişleme Projesi (EMH2) yatırımlarını yerinde inceledi. TURAB Genel Başkanı Sayın Fahri KUŞ, TURAB Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Sayın Canan SUNAY, Yönetim Kurulu Üyeleri’nden Başkan Yardımcısı Sayın Cengiz SÖNMEZ, Başkan Yardımcısı Sayın Özgür GÜLER ,Başkan Yardımcısı Sayın Rabie BAKARAKİ ,Genel Sekreter Sayın Münire ASLAN, Genel Sayman Sayın M.Gültekin UĞURve Üyemiz sayın Armağan ÖNER den oluşan heyet yatırım sahasında Mersin Uluslararası Limanı Genel Müdürü Johan Van Daele ve MIP Kurumsal İlişkiler Müdürü Metin Altınsoy’dan EMH2 Projesine dair bilgiler aldı.
Sunum ve konuşmaların ardından TURAB heyeti römorkör ile liman sahasında incelemelerde bulundu. TURAB Genel Başkanı Fahri KUŞ, “ Liman Genişleme Projesi ile ilgili doğru bilinen yanlışlar nelerdir?“ diye sordu.
Yetkililer” Liman Genişleme Projesinde, Liman’ın sahibi olan TCDD’nin onayı ve yürürlükteki mevzuat uyarınca ilgili kurumlardan gerekli izinler alınarak işlem tesis edilmiştir. İşletme Hakkı Devir Sözleşmesi, Limanın işletici tarafından günün teknik ve fiziki koşullarına uygun olarak işletilmesi için gerekli yatırımların yapılmasını zorunlu kılmaktadır.
Proje, “İşletme Hakkı Devir Sözleşmesi” gereğince belirlenen sınırlar çerçevesinde planlanmaktadır.
TURAB Genel Başkanı Fahri KUŞ, “Atatürk Parkı için konteyner depolama sahası işgali söz konusu mu “diye sordu?
Yetkililer;
“Atatürk Parkı Liman sahası içinde değildir ve park la ilgili hiçbir tasarrufumuz söz konusu da değildir” şeklinde açıklama yaptı.
TURAB Genel Başkanı Fahri KUŞ Liman Genişleme Projesinin amaç ve hedeflerinin neler olduğunu sordu.
Yetkililer ;
“Genişleme Projesi, 2016 yılında hizmete sunulan ve 400 metrelik mega gemilerin Mersin Limanı’na uğrak yapmalarına olanak sağlayan EMH rıhtımının ikinci aşaması olup, mevcut rıhtımın 380 metre denize doğru uzatılması ve düşük su derinliği olan rıhtımların genişletilerek doldurulması işini kapsamaktadır.
EMH Terminalinin uzatılmasıyla 400 metre uzunluğundaki iki mega gemiye aynı anda hizmet verilebilecek ve gemi bekleme süreleri optimize edilebilecektir. Artan direkt servis sayısı ile birlikte rekabetçi navlunlar ve daha kısa transit süreleri söz konusu olacaktır.Buda ihracatçılarımıza önemli hizmetimizdir. Limanın kapasitesi 2,6 milyon TEU’dan 3,6 milyon TEU’ya çıkarılacak, böylece liman kullanıcılarına kesintisiz ve üst düzey hizmet verilebilecektir”.
Proje tamamlandığında, Mersin Limanı Doğu Akdeniz'e açılan stratejik konumunu güçlendirecek, limanın ve bölgenin ekonomik gelişimine katma değer sağlayacak ve Akdeniz havzasında yer alan diğer ülke terminalleriyle aktarma konteyner ticaretinde rekabet edebilir pozisyona gelecektir” cevabını verdiler.
TURAB Genel Başkanı Fahri KUŞ, “ Trafik sorunu ile ilgili çalışmanız var mı“sorusuna,
Yetkililer;
Yatırıma paralel olarak gerçekleştirilecek kapılar projesiyle, liman içi ve dışında tır/araç
bekleme süreleri de azalacak, böylece şehir trafiğinin liman kaynaklı sıkışık kısmı
çözüme kavuşacaktır.
Otobandan limana yapılacak bağlantı yolu ile direkt giris yapılacak,D 400 karayolu sadece gidiş güzergahında kullanılacak " diye cevap verdiler.